söndag 16 maj 2010

Tävlingar

Förra helgen var det dubbeltävling i Katrineholm fm och em
På förmiddagen så fick Alfred o jag ihop 289 poäng på em blev det 311 poäng

Fm em
Sittande 10 10
Plats 10 10
ff 10 9
dum 9 10
inkal. 8.5 9.5
rutan 9.5 10
app 8.5 10
hopp 8.5 10
vittring 9 10
fjärr 8 9
TOTALT 289 311

Är så glad över min Alfred ps vi är klara för Sm 2011 med ett snitt på 302.7 p

Idag 16 Maj var det KM på Strängnäs bk
Jag ställde upp med bägge hundarna Alfred o Anton
Jag hade startnummer 1 med Alfred och vi slutade även som nummer 1 i tävlingen vi fick idag ihop 296.5 poäng Litet bakslag på dumrutan där han e satte sig men resten gick bra
"2:a kom en finsk hund från tendings som idag blev Slch
3:a blev camilla med On-Off Grattis till er

Sen kom det stora eldprovet med Anton. Blev lite stressigt innan vi skulle in eftersom de väntade på mig eftersom jag tävlade med Alfred
Platsliggningen gick bra hade legat lungt
Platsliggning 10
FF 7 sate sig ej i 2 st halter
läggande 8 gick långt fram i transporten
Inkallning 7 Dk
rutan 7 2 st dk
apport. 7 tugg
Hopp 10
fjärr 9
helhet 8
Totalt 164p och ett 1:a pris

Men det finns mycket att träna på Anton verkar att vara en 7 hund
Nästa helg är det tävlingar i Bro-Håbo då ska mina killar tävla bägge dagarna . Vi är även ett lag där Karin Gustavsson ingår mrd sin flat Hilton i klass 2
Laget heter Alfreds Hang Around

2 kommentarer:

Anna o Winna sa...

Stort Grattis!

Härligt jobbat med bägge hundarna.

Lycka till på tävlingen i Bro-Håbo.
Kram!

Agneta sa...

Vilken storform ni är i!!! Se till att konservera den en månad till...
Stort Grattis till alla fina resultat, inte minst i Bro-Håbo!!!
Kram!/Agneta o Razzel-briard