onsdag 30 juni 2010

Karlstad-Hörby-Herning

Efter 12 dagar ute på resa har vi nu kommit hem och börjat att sortera lite i alla upplevelser vi haft
Började med att vi åkte till Karlstad för att tävla SM Vi bodde i en bra stuga på Skutbergets camping. Tävlingen var bra arrangerat och bra. Invigningen var inne i Karlsstad med uppvisningar och lottdragning.
Sm:et blev en besvikelse,gick inte som planerat vi gick ej till final Vi blev bortdömda på en tjuvstart men men...

Direkt efter prisudelningen åkte Pia och Sofia och jag till Hörby under kvällen och halva natten . Vi kom fram till vandrarhemmet kl 01.00 där Tina från Hörbys Bk mötte upp och gav oss nycklarna Vilken service!!
På onsdagsmorgonen åkte vi och tränade på Brukshundsklubben.
Kl 16.00 hade resten av Landslaget samlats för att träna tillsamans då hade vi redan kört några pass så det blev en dag med mycket träning. Torsdagen fortsatte med träningar o träningar. Skånska dagbladet var där och gjorde ett repotage. På kvällen fick Hörby Bk medlemmar ställa frågor till oss oc även alla dagar fick de komma och tita på träningen
Tack Hörby Bk för all serice Vi blev bjudna på mat under hela lägret och inget var omöjligt för de som arbetade för klubben TACK TACK

På onsdag morgon efter frukosten bar det av till Danmark och VM Vi var med och tävlade individuellt
Vi bodde på ett fint hotell mitt i Herning där även mässhallen låg så det tog ej så lång tid att ta sig till hallen.men med mitt lokalsinne åkte jag efter Lillemor o KJell varje dag för att vara säker att jag kom fram
Tävlingen gick över 3 dagar fredag o lördag var det ca 50 st hundar som tävlade varjae dag. Till söndagen gick de 20 bästa ekipagen vidare till VM-final från fredagen och lördagen.
Jag tävlade på lördagen och ni må tro jag var nervös Nya sorters apporter ett annorlunda hopphinder och ett fjärr som vi ej var vana med men tanken var att gå in och ha roligt och roligt hade vi. Alfred gjorde ett jättefint program och kändes så samlad och fin.
När jag kom i mål stod alla svenskarna och tog emot mig o grattade för en bra runda.då blev jag rörd och tårarna kom fick även några andra att fälla några tårar oj vilken känsla. Sen blev det en lång väntan innan alla andra hade gjort sitt vi fick ihop 267 p som var väldigt bra med den hårda bedömmningen som var
Sen kom resultatlistan upp och Alfred o jag hade gått till FINAL alltså 20 bäst i världen
Till final gick även DIana med Zack Pia med Caisa Sofia med Tia och Helen med Picknick och Camilla med Offe

På finalgagen var jag riktigt nervös Vi fick startnummer 5 Alfred höll ihop bra men både han o jag var lite slitna efter så många dagar men vi gjorde så gott vi kunde kom ej sist utan vi slutade på 16:e plats Är så glad och stolt över min ALFRED
Det har varit en riktigt rolig och givande resa Tack till alla som varit med och stöttat oss och tack till alla grattisar vi fått och ett stort tack till familjen åxå

Nu ska jag packa husvagnen för att åka o tävla Skärgårdscupen i Nynäshamn dt ska bli riktigt roligt det åxå Kramiz Mona

5 kommentarer:

Maud sa...

Ni är fantastiska! Stora Grattiskramar igen och Lycka till på Skärgårdscupen!
Kram Maud o labbetjejerna

Anna o Winna sa...

Åh vad duktiga ni är!
Stort Grattis till er!
Kram!

Agneta sa...

Ni är ju helt grymma!!! Först final på VM och sen vinner ni hela Skärgårdscupen.
STORT, STORT GRATTIS från oss i Västerås!!!
KRAM!

biggleshesslan sa...

Grattis till Grand Slam på Skärgårdscupen!
Många kramar från oss

Unknown sa...

STORT GRATTIS ALFRED & MONA ni är helt underbara, vinna hela Skärgårdscupen. JIPPI....
Tack Mona att Ruff & jag fick vara med i ditt lag, utan er hade vi aldrig vunnit.