tisdag 6 juli 2010

Skärgårdscupen

Då var årets roligaste tävling över för detta år.
Jag tog Bertha och åkte till Nynäshamn redan på fredag förmiddag. Alltid skönt att vara på plats i bra tid. En efter en dök medtävlare upp med tält o husvagnar
På kvällen blev det en liten grillfest hos Mattias o Nina vid deras husvagn både gamla o nya vänner var med

på lördagen hade vi sov morgon för eliten hade ej samling förrän kl 10.00,men var uppe tidigare för att tita på annei när hon startade i klass 1 med sin Biggles och det gjorde hon med bravur Grattis

Jag fick startnummer 2 men startnummer 1 lade sig på sitt i grupp så hon bröt så fick jag starta alltihopa. Alfred skötte sig galant vi vann på 300.5 poäng och var då garanterad en plats i finalen på söndagen
Efter lördagens tävling ledde även vårt lag (GOTT o BLANDAT) Jag var i lag med 2 tjejer från Åre Lena o Camilla

Sen var det årets roligast fest som gick av stapeln med lekar o stoj hade rent ut sagt Skitskoj Säger bara ballongdansen!!
På natten gjorde vi en liten kupp några tjejer o jag Det heter ju SKÄRgårdcupen och jag hade köpt rosa koner på SM så vi bytte ut de röda mot rosa (skära) Roliga miner på morgonen när tävlingen skulle starta på en del av tävlande o arrangörerna

Söndagens tävling kom vi 3:a på 294 poäng (liiite huvudvärk) Vann gjorde Lena med Gubben GRATTIS

Vårt lag höll undan så vi tog hem den segern åxå

Till final gick alla som vunnit sin klass under båda dagarna totalt kan det bli 8 hundar nu var det en som vann sin klass bägge dagarna så vi var 7 st
momenten var FF inkalning och hopp Man gör sin svårighetsgrad i den klass man tävlar.. Har ofta sagt att det är svårt för en klass elit att vinna dessa cuper eftersom vi har lite svårare moment men jag får revidera denna teori för ALFRED VANN HELA CUPEN Super killen tror ni jag älskar denna hund?
Massor med priser med hem totalt 48 kg hundmat (eukanouba) present kort på Back on Track 250 kr Vaccinationer Skärgårdsfyrar jättefin pläd betald tävling till nästa års tävling Ska få en tavla som Antte Björkman ska måla av Alfred Rosetter 4 st tuggben koppel väst m.m. kommer inte ihåg allt men mycket var det

Ett helt år kvar till nästa Skärgård-cup Då är vi tillbaka för 4:e året

Ps Tack Micke HJort för Bailysen jag fick vid prisutdelningen. Kramiz Mona

6 kommentarer:

Lenaochdogsen sa...

Grattis Mona till alla era vinster. Ni gjorde kalas fina rundor. Tack från mig ur laget Gott & Blandat

Tages bildblogg sa...

GRATTIS till Skärgårdscupens seger.
jätteduktigt att vinna med en elithund.
Tage

Anonym sa...

Hej!

Bara du och Tage som vunnit cupen i ELITKLASS! BRA JOBBAT!
GRATTIS!!!!!
Och tack igen för trevligt sällskap i Hörby och på VM.
// Kram Camilla och Offe

Anna o Winna sa...

Stort Grattis till er!
Ni är bara sååå bra!
Kram!

Maria, Dina och Kylie sa...

STORT GRATTIS till alla fina resultat!!
Nästa år satsar vi på mer gelehallon :)

Kram Maria

Mona Karlsson sa...

Eller hur Maria "mer gelehallon till folket"