måndag 15 juni 2009

SM

Då har Alfred och jag klarat av vårt 3:e SM
Jädrans resultat hade vi i år Vi missade finalen med 0.75 poäng.
Vi fick den placering som ingen vill ha 16:e placerad i kvalet och 15 går till final
osis
Extra surt eftersom jag tycker och tror att vi blev felbedömda
Inkallning med ställande och läggande tyckte jag gick riktigt bra .Alfred hade bra fart sista biten in ibland kan han tappa lite fart där.Yes tänkte jag nu får vi bra betalt men icke sa nicke 5 och 7.5 blev det
På söndagen när jag fick protokollet och läste domarprotokollet så var kommentarerna från den domare som gav 5 Stannar för TIDIGT
Den som gav 7.5 skrev SENT ställande och lite sent läggande Hur kan man både stanna för tidigt och försent.
Min analys har blivit att den ena domaren missade att jag har handtecken på ställandet och trodde att Alfred stannade utan kommando....
Det är bara att bryta ihop och komma tillbaka nästa år
Stugan redan bokad KARLSTAD here we come (väldigt revanch sugna)

Anton har haft det bra på sin semester i Trosa Han har fått vallat,lekt med syskon och fått gått ett spår som han tydligen klarade med glans

Nästa tävling blir Skärgårdscupen i Nynäshamn för Alfred då kör vi med rösten och inga handtecken
Kramiz Mona

4 kommentarer:

Meril sa...

Nedrans domarsporter! Om man stannar både för tidigt OCH för sent måste det vara lika med precis perfekt!!! Förstår om det kändes surt att komma på den retliga 16:e platsen. Att komma 16 av 60 bland Sveriges bästa lydnadsekipage är ju inte så illa pinkat! Ni är så duktiga.
//Meril
PS. Såg att rutan gav en 10:a. DS

Anna o Winna sa...

Stort Grattis för ett bra genomfört SM!
Jag hänger på till Karlstad!
Kram!

Maud sa...

Grattis till en fin prestation på SM! Fyy vad surt att komma precis utanför finalplatsen.Det såg jättetrevligt ut iallafall!Dom där domarna i ring 3 får vi ta i örat! På vårt protokoll stod det "snurr" på apportdirigeringen..haha fattar ingenting..visst hade hon en del missar som omtag o dåligt avslut..så betyget är ok,men nån snurr såg jag inte..ibland undrade man om dom tittat på rätt hund. Nu får vi ladda om till Karlstad nästa år!
Kram Maud

Lena Deimo sa...

Aj, aj så snöpligt med 16:e plats, men som sagt - inte illa bland 60 hundar! Och visst är det en bedömningssport och då händer det konstiga saker. Men buss på det igen!
Själv tränar jag "långnäst" och ganska märklig ras nu: korthårs collie... Kan inte säga att jag förstått mig på henne ännu.Det lär ta sin tid, men det finns ju alltid collie-SM att satsa på...
Glad midsommar säger vi i Jämtland