tisdag 21 juli 2009

Lydnadsläger

Då har Anton och jag varit på lydnadsläger i Nyköping i 1 vecka alldeles själva utan de andra hundarna.
Instruktör för veckan var Lillemor Edström Toppenvecka har det ,bra väder och trevliga kurskamrater
Många bra tips har vi fått för att fortsätta vår träning och vår relation
Vilken service det var på denna lägervecka helt suveräna funktionärer och instruktörer. Dit återkommer vi gärna

Kvällarna med Marinella och Cider var åxå en hit. Jag säger som en av deltagarna att så mycket som jag skrattat denna vecka det kommer att förlänga mitt liv med 10 år. Det enda som varit svårt är att lära sig Värmländskan tex Körv är Gött o bortimella

Idag har jag tränat ihop med Susy och Lena och testat lite av vi lärt oss och det kändes bra .Anton kunde koncentrera sig på mig och inte allt annat så det finns hopp även för oss.
Idag när jag tränade Alfred såg jag att husse hade gett honom mycket mat under veckan när de varit själva så jag var tvungen att åka och köpa lightfoder åt honom . Hoppas att han hinner gå ner lite till vi ska till Jönköping o tävla i Aug. Mera motion till Alfred och det behöver matte åxå efter lägret så nu är det bara att ut o motionera Kramiz Mona

2 kommentarer:

Anna o Winna sa...

Åh vad roligt att vara på läger, förstår att du fick med dig en massa tips.
Ha en bra sommar, kram!

Susy /Tara/Chezz/Imma sa...

Tur man inte är hund......att ha semester i en vecka och sen när semestern är slut så ska man hårdbanta!
Både Alfred och Anton gick jättefint. Vi måste göra om det.

KRAM SUSY