tisdag 29 september 2009

Träning och träning



















Den senaste veckan har varit mycket hundträning. Ska starta Anton på Länsmästerskapet(tror jag) den 11 okt . Han har fortfarande lite svårt med koncentrationen och vet inte riktigt var han har sin kropp,men vi har gått långt fram sen vi började.Tänk så många gånger jag tänkt gett upp men envis kärring som man är så kör man på






I somras på kursen för Lillemor Edström så kom tårarna en dag för att allt kändes hopplöst men Lillemor peppade mig och det är jag glad för idag












Alfred känns det bra med vi håller på o finlirar här o där












Emil har jag anmält till Bro-Håbo till en tävling men fick just veta att samma datum ska Anton börja vallhundskurs så vi får se hur det blir






1 kommentar:

Lena Deimo sa...

KLART ATT DU INTE GER UPP, MONA MED ALL DIN KUNSKAP OCH ENVISHET!
Roligt att se att du är aktiv - här är en som har haft paus i det mesta. Inte en enda tävling i år! Men Maiko är laddad som bara den när vi någon gång tränar och jag tror att hon kan bli ganska bra, bara inte hennes golden-arv slår igenom för mycket...
Korthårig Collie...det här blev en utmaning för mig och en stor nöt att knäcka. Hon är visserligen en personlig vardagshund, men var finns BRUKSHUNDEN i henne? Hon är mycket svårmotiverad och lunkar fram på träning. Jag har börjat spåra för att få känna att någonting i alla fall går bra.Annars är det höstigt med en del snö hos oss...
Ha det gott önskar vi i Brunflo