lördag 7 februari 2009

EMIL VANN

Idag var det tävling i Vikbergs ridhus i Södertälje
Vi var kallade till kl 17.30 och det är man ej vad vid att vara kallad så sent en lördag kväll,men var gjorde det när man har trevligt ihop med andra medtävlande och publiken

Naturligtvis så fick jag startnummer 1 brukar få det med Emil
Poängen:
sittande i grupp 10
platsliggning 10
Fritt följ 9,5
Dumrutan 9,5
inkallning 9
rutan 10
apporterings dir 8
metallen 10
vittringen 0 Jädrans
fjärr 10
Totalt 277 poäng och det vann vi på
Tänk om....... det ej blivit en o; då hade SM kvalet varit klart men men ...
Emil var den enda som fixade rutan så det får man ta åt sig och vara stolt över
Emil sprang ut fint och tog rätt pinne ,men fick nog med sig lite grus så han spottade ut den och vägrade sen att ta upp den igen fast jag gav flera kommandon då var 0:an ett faktum på vittringen

2:a kom Karin med Hjalmar Grattis till er
3:a kom Susy Tvärnstedt med (namnet försvann ur mitt minne just nu) Grattis
Jag är nöjd med min lilla blandras idag Nästa tävling blir på söndag i
Bro-Håbo så det blir att träna vittring under veckan
Hej Då och ha det så bra/ Mona

1 kommentar:

Susy /Tara/Chezz/Imma sa...

G R A T T I S!
Grattis till ett fint program! Synd på sågspånen i mun. Vi håller tummarna för er i Bro-Håbo!
Berta var så fin. Min blivande bruks/spårhund heter Tara.
tack för en trevlig kväll!
KRAM SUSY