söndag 6 juni 2010

KM



I fredags hade vi Tävling på klubben där även en deltävling till KM ingick.
Ibland tror man att man är en över människa och kan klara allt.men har insett att det är jag inte efter denna dag.
Började med att städa planerna och töma alla papperskorgar ute på torsdagen och kastade massor med skräp fick nästan ihop en hel conteiner. Fick även till lite träning
Fredag morgon var det bakning och steka ägg.Sen ut och handla dricka mm och bära bära
Städa sugan och tömma papperkorgarna ännu en gång som hade fyllts på under torsdagskvällen.

Göra det sista på startlistorna eftersom det hade kommit in återbud.
Göra ordning banan eftersom jag skulle vara tävlingsledare i klass 1 och 3.
Vi hade start kl 16.00 redan för att vi skulle hinna innan det blev mörkt och mygg.
Tur att det är roligt att arbeta med trevliga människor och hundar som ej blir irriterade fast man gör ett misstag här o där.

Jag tävlade sedan med Anton i klss 2 och Alfred i Eliten.
Anton vann klassen med 182.5 p (duktig kille) Han höll ihop ganska bra under programmet
ALfred (Hjärtegullet) gjorde en kanon-tävling IGEN vi vann på 309 p Tänk om denna känsla kan sitta i till SM om 2 veckor Då Ni!!!

Grattis även till Lena med Astrid (Alfreds Dotter) till ett 1:a pris i Klass 1 på 163 p Och förstås till mina kursare som flera stycken tog ett 1:a pris denna kväll

Tror ni jag var uppstressad när jag kom hem somnade inte förrän kl 03.00 bena värkte och massor med tankar som for runt i huvudet. Ska man verkligen hålla på med detta och slita för klubben för ingenting förutom att man träffar masor med trevliga kamrater förstås men det kan man ju göra om man bara åker ut och tittar på
tävlingarna. Nu har jag fått skriva av mig lite så nu känns det bättre
Kramiz Mona

2 kommentarer:

Unknown sa...

Super Grattis till dina pojkars fina resultat :)
Vad duktig du är som sliter hårt,förstår att det kändes skönt att skriva av sig lite.
Var rädd om dig.
Kram från oss

biggleshesslan sa...

Tittar bara in för att önska er lycka till på SM och även gratulera till ALLA fina resultat som ni gjort.
Kram från Anne-Li, Hesslan o Biggles