onsdag 22 oktober 2008

Schäfrar


Idag har jag varit i Eskilstuna och tränat

Alfred var pigg och alert Vi kör just nu mycket ff för att få lite bättre kontakt och ej att han behöver hålla koll på allt som händer runt i kring


När vi sitter och fikar så har jag Anton med ute för lite social träning. På planen tränar ett Schäfer ekipage och ni som känner mig så har jag Liiiite svårt för Schäfrar efter alla påhopp på min Alfred

Rätt som det är kommer SCHÄFERN upp bakom staket .Han har en leksak i munnen får syn på Anton och släpper leksaken och bara attackerar min valp

Nina Skriker att hon ska ta sin Dj...a hund.och sparkar efter hunden. Ägaren fick tag i sin hund och säger Ojdå jag trodde ni hade era hundar i bilen.Tar sin hund och går frågar ej hur det gick med min hund

Är Schäferhundsägare lika dumma som schäfrarna måntro?

Jag darra de som ett asplöv efteråt .Det var ingen fara med Anton. Jag som hade föruttsatt mig att med denna hund skulle det ej få hända något. Allt kan man ej förutse

4 kommentarer:

jennie-jempa sa...

fy för schäfer

cpzona sa...

ursch och fy fär schäfrar som gör så, Vilken J'vla otur du har!!
jag hoppas inte Lillen har fått några men, kanske som du skrev, du mådde mer dåligt av det än lille Anton.
nästa gång, SPARKA skiten ur hundens ägare, är hunden på din hund kan du ta och attackera hundägaren...
Eller gör som jag karatekickar och handrörelser med "Haaajiiyyyaaaaa" läten *skratt* om hundar kommer för nära. *hihihi*

Anonym sa...

Neej så tråkigt,varför,varför måste allt hända vissa,hoppas verkligen det inte har satt sina spår.Händer det igen,då måste du göra ALLT (som man inte får)
Kramar från oss

Meril sa...

Hejsan Mona!
Nu har jag också hittat hit. Hörde av Nina det där med schäfern. Tråkigt! Att sedan inte ägaren har vett att fråga om hur det gick för lilla Anton gör ju inte saken bättre. Han är ju i alla fall en riktig sötnos. Hoppas vi kan träffas och träna någon dag. På söndag är det avslutningstävlingar på EHDK. Då planerar Nina och jag en träning, ska du med?
Kram Meril.